Posten op LinkedIn: eng of leuk?

Je wilt actief worden op LinkedIn maar hebt geen idee hoe je dat moet aanpakken. Geen zorgen, je bent niet de enige. Wist je dat minder dan 1% van alle LinkedIn gebruikers daadwerkelijk op het platform post? Dit betekent dat LinkedIn een platform met een tekort aan inhoud is wat je een uitgelezen kans biedt om op te vallen.  


Dat kan allemaal wel zo zijn, maar hoe pak ik dat aan?

De bal aan het rollen krijgen is vaak het moeilijkst en je eerste post de meest enge. Stap over je eigen schaduw heen en begin gewoon!


8 tips om succesvol actief te zijn op LinkedIn


1. Pas je profiel aan

Zorg ervoor dat je profiel up-to-date is. 


2. Volg de juiste mensen

De grootste misvatting over LinkedIn is dat het platform gebruikt wordt door personen die opscheppen over hun prestaties. Die zitten er zeker tussen maar je hoeft hen niet te volgen! Volg personen die interessant zijn voor jou en jouw bedrijf; personen die je inspireren en informeren. 


3. Reageer op posts van anderen

Begin klein. Reageer inhoudelijk op posts van anderen. Dit vergroot de kans dat je hun interesse wekt voor jou en jouw bedrijf.


4. Stel een doel

Stel jezelf tot doel om dagelijks LinkedIn te checken en te reageren op interessante posts. Dit kan 15 minuten per dag zijn of 5 reacties. Het brengt de bal aan het rollen. 


5. Wees persoonlijk

Je eerste bericht op LinkedIn is een geweldige plek om jezelf voor te stellen aan het netwerk dat je hebt opgebouwd. Maak het persoonlijk en deel informatie over jezelf zodat mensen in je netwerk je beter leren kennen. 


6. Wees eerlijk

Niemand is alleen maar geweldig. Wees eerlijk over je zwakke punten. Je bent echt niet de enige die daarmee worstelt. Het laat zien dat je oprecht bent en in staat bent om tegenslagen te overwinnen. 


7. Reageer op reacties

Het is een open deur maar reageer op reacties. Iemand heeft namelijk de tijd genomen om jouw post te lezen en daarop te reageren. 


8. Hou vol!

Je zal niet meteen honderden volgers krijgen maar geef niet op. Het kost tijd om jouw persoonlijke merk op te bouwen maar de resultaten maken het zeker de moeite waard.

Ben je onzeker en wil je jouw zelfvertrouwen in je ondernemerschap versterken?

Meld je hier aan voor de online cursus ‘Vergroot je zelfvertrouwen, boost je bedrijf’